söndag 21 december 2008

SF får snart besök av mig...

Jag vann ju en loggotävling i höstas och fick som pris bland annat presentkort på SF och nu har jag verkligen bestämt vilka filmer jag vill se...

Lukas Modyssons "Mammut är självklart! Lukas är för det mesta väldigt bra på det han gör och dessutom tycker jag mycket om Michelle Willams (som den Dawsons Creek och Brokeback Mountain älskare jag är).

Andra filmen fick jag nys om idag, Australia, som har premiär på juldagen. Är väl inte helt såld på handlingen, skådespelarna osv. efter att ha sett trailern men det finns en avgörande faktor; Baz Luhrmann. Jag verkligen älskar hans tidigare filmer Strictly Ballroom, Moulin Rouge och Romeo + Juliet. Baz är helt fantastisk och alla detaljerna i Moulin Rouge och Romeo + Juliet är så snyggt. Den sistnämna filmen är på min topp3 av bästa filmer och jag har väl sett den närmare 20 gånger skulle jag tippa. Ska bli spännande att se Australia.

Nu ska jag passa på att önska en GOD JUL.

Inga kommentarer: