fredag 19 december 2008

Det här med konsertbiljetter...

Jag måste bara ge mig in i diskussionen om konsertbiljetter och biljettsajter. Inte minst efter det här missade tillfälle som jag nyss genomgått med Antony and the Johnsons konserten.

Det är så ledsamt och förbannat tråkigt att man missar en biljett till en konsert med någon/några som man verkligen älskar och betyder väldigt mycket i ens liv, samtidigt som en massa människor/företag går in och köper upp biljetter för att sedan sälja vidare till dubbla priser. Tycker det är så dåligt. Skulle inte ha problem att köpa en biljett till något jag verkligen vill se för typ 1000kr, men att gynna dessa företag/personer nej tack! Det har ju pratats en hel del om problemet den senaste tiden och exempelvis auktioner på biljetter hos ticnet har varit ett förslag men jag tycker även att det känns lite fel. Ska bara de som har mycket pengar få gå på konsert? och kan det då inte hända att de riktiga fansen missar sina favoriter eller lättare sagt artisterna inte får dit den trognaste publiken.

Jag tycker att jag har en väldigt enkel lösning på det hela: Namn/personnummer på biljetterna som sen kan kollas vid insläpp. Alla biljetter blir personliga och går inte att sälja vidare, får man förhinder kan man kanske lösa in dem på något sett och få tillbaka halva summan eller något. Det finns bra lösningar så LÖS DET! ...gärna till nästa gång Antony and the Johnsons kommer tillbaka. Och uppmaning till alla köp inte "andrahandbiljetter"!

Nu ska jag se avslutningen av Musikhjälpen. Har verkligen varit en underbar vecka. Nu blir det tomt.

Inga kommentarer: