onsdag 10 december 2008

LULEÅ HOCKEY...

Det har varit dåligt med inlägg om mitt älskade LHF i den här bloggen men nu ska det bli ändring på det, måste ju få ur mig lite av all min kärlek. Det går förbannat bra just nu, endast tre förlorade matcher, på full tid, på de senaste tjugo matcherna... eller något i den stilen är det. Jag är ingen medgångssupporter, hjärtat klappar alltid starkt och halsduken bär jag från säsongstart till mitten av maj, men självklart blir jag extra glad och stolt när det går så här bra. Och vilka killar det finns i det laget just nu, de krigar och de briljerar, de är helt underbara!

Måste dessutom utnämna Johan Harju till Sveriges skönaste hockeyspelare, på isen men framförallt i intervjusituationer... fler intervjuer med honom tack! Kolla bara in detta klipp (hmm hittade ingen direktlänk)... gå in här på Luleå Hockeys hemsida och välj intervjun "Johan Harju inför Luleå-Rögle 29/11". Svårt att inte bli glad när man ser honom spricka upp i det där leendet. Hittade också ett reportage om främst Linus Omark på YouTube. Se värt!

Funderar på att fara till Södertälje på lördag och kolla på dem, stå och skrika lite i min fina tröja på bortastå. Känns som det är dags, dessutom en av få matcher jag har tillfälle att åka på.... men man vet ju i och för sig inte hur långt det bär i år. Men en match i taget nu, för mig och mina norrbottninska hjältar!

Inga kommentarer: