lördag 1 november 2008

Tapetklister under mina skor...

Nu kunde jag varit på Håkan Hellström konsert men det är jag inte. Hade länge den tanken, bokade till och med en biljett när de släpptes men hämtade aldrig ut den. Det hela handlade mest om det här med vädret, mörkret och bilkörning kände att jag inte skulle orka med det (och det hade jag nog inte heller). Så för några veckor sedan bestämde jag mig för NEJ jag skiter i det, särskilt när det verkar vara foto förbud. Men så har jag också gått och ångrat mig en en aning denna vecka då Håkan verkligen har dykt upp hela tiden i min vardag genom framförallt tv och tidningar. Dessutom börjar jag fundera på om "Brännö Serenad" inte är en av världens bästa låtar. Det får bli Håkan någon annan gång. En tröst är ju att han i tv igår var riktigt hes så dagens konsert kanske inte blir den bästa direkt.

Ingen Håkan idag allstå. Istället sitter jag hemma hos mina föräldrar, vi har tapetsera ett av rummen som ska renoveras, det blir så fint! Och jag är ganska grym på att tapetsera faktiskt... om jag bar afår chansen, framförallt pappa har lite svårt att släppa i från sig saker och ting.

Igår hade Jesus Christ Superstar premiär. Läste lite om det och tittade på bilder nyss, vad jag längtar! Min stora rädsla är bara om Ola skulle råka vara sjuk den dagen. Sitta och fara till Malmö liksom utan att få se Ola, det skulle vara trist. Men jag hoppas hoppas hoppas han är med.

Nu vankas det kvällsmat. Tjing.

Inga kommentarer: