lördag 4 oktober 2008

Upp till bevis, för stjärnor på is!

Ikväll börjar "Stjärnor på is" (lite skrattretande att kalla Lulu Carterm.f. för "stjärna") i TV4. Jag har den bestämda åsikten att inte uttala mig om program jag inte ens har sett men nu gör jag ett undantag. Jag kan nämligen inte bestämma mig om vad jag tycker om själva idén.

På svensk TV visas på tok för lite konståkning! Och när det nu visas något mer än sammandrag från EM eller VM så är det något jippo med "kändisar" som ska ge sig på sporten, det är lite sorgligt. Men å andra sidan kan detta kanske ge "riktig" konståkning ett lyft när det gäller publik och anseende i Sverige (det var ju i och för sig galet mycket folk på VM i våras). Dessutom ska det bli riktigt kul att se den andra halvan av alla par åka, det vill säga de som kan åka ex. mina favorit kommentatorer Lotta Falkenbäck och Filip Stiller. Dessutom får vi ju se Niklas Hogner! Även om det känns ledsamt att han inte har möjlighet att satsa professionellt längre när han saknar partner efter allt strul som varit.

Sen kan man ju undra om det är underhållning att sitta i soffan och vara orolig att någon ska spräcka skallen i direktsändning? Men man vet ju inte hur det blir. Får se ikväll hur allt ter sig.

Inga kommentarer: