torsdag 16 oktober 2008

Ett mycket sorgligt besked...

Foto: www.cissilia.se

Det slog ner som en chock och jag fick gå in på toan på jobbet och fälla några tårar. Hade nämligen surfat in på svt.se och mötts av nyheten att Stèphane Lambiel lägger av med tävlandet. Som ett slag i min mage. Det har ju verkat som om det var på väg åt rätt håll med nu säger alltså hans kropp ifrån, trots att han bara är 23år. Självklart gör han ju rätt som lägger av när det är såhär men jag är som sagt otroligt ledsen av beskedet, eftersom det med störta sannolikhet betyder att jag aldrig mer får se honom åka. Inte live (fanns ju en liten plan att åka till EM i Helsingfors) och inte heller på TV (här går ju bara att se EM, VM och OS). Blir deppig av att tänka på det. Får sätta mitt hopp till att folk lägger ut hans framtida åk från shower osv. på YouTube men det är ju inte riktigt samma sak.

Jag kanske dock ska se det positiva. Allt fint han visat hittills och all den glädje och lycka han gett mig. Och det är ju fantastiskt att jag sett honom live där i Göteborg i vintras, det var stort för mig, ett minne jag bär med mig för evigt. Bland de bästa jag gjort var att köpa de där biljetterna.

Så hur bli det nu då? Det kommer vara ett stort tomrum i kommande EM, VM och OS och det tar nog ett bra tag för mig att "sörja" att han inte är med. Tack o lov har jag två underbara svenska killar att heja på, Adrian och "Koffe" (funderar föresten att åka på SM) och det är ju inget fel på övriga internationella tävlingsåkare heller men ingen, INGEN är som Stèphane!

Gå in på YouTube och frossa i vackra och helt fantastiska Stèphane klipp! Eller ett klipp om dagens besked i Schwiezer Fernsehen (tyvärr på tyska, till och med när Stèphane pratar).

Inga kommentarer: