tisdag 30 september 2008

Inget lyckat datum...


30 september, datumet då James Dean dog. Undrar om han levt idag om den där olyckan inte hänt? Och undrar hur stor han hade varit, om han fortfarande hållit på med film? Jag har ingen aning om varför jag tycker om James Dean så mycket som jag gör, men något är det... inte bara hans utseende.

Denna dag har inte haft mycket annat ljus att bjuda på. Jag börjar bli sjuk, halsont och snorig. Hoppas jag mår bättre i morgon, att använda hjärnan på jobbet när jag mår såhär är svårare än vanligt. Och inte var det roligare att storhandla i detta tillstånd. Åh, jag tycker verkligen inte om att storhandla, eller det är att komma iväg som är jobbigt. Efteråt är det väl ok, skåpen fyllda och jag blir alltid så positivt överaskad att jag fått så mycket för så lite pengar, trots att jag oftast köper de ekologiska alternativen.

Äh, nu ska jag se Andra Avenyn igen (såg ju veckans alla avsnitt på webben i söndags, det har förvridit huvudet på mig, varför får ni se på torsdag eller på webben ni med) och så är det dags att diska. Allt skiter i att jag är sjuk.

Inga kommentarer: