torsdag 25 september 2008

Hysterisk dag...

När ska jag hinna landa? Känns som jag är en uppskruvad leksak som bara far omkring idag. Vaknade redan fem (lyckades dock blunda lite i 45min till) efter en märklig och lite läskig dröm om att jag var på en djurpark där en björn rymde och gick till attack, jag tog skydd i en tom ladugård där det satt en ensam amputerad orangutangunge som jag i mitt beskydd och så kom björnen, efter oss och vrålade, apan skrek och jag vaknade. Hur ska jag tolka detta?

Sen flöt morgonen på och när jag kom till jobbet sa alla "vad tidig du är" - jo SJ körde för ovanlighetskull efter den tidtabell de satt upp.

Själva jobbdagen var hysterisk. På förmiddagen gick det mesta fel minst en gång innan det blev rätt. Och från lunch och framåt.... jag har träningsverk i magen av allt skrattande. Satt och jobbade med en kund som är helskön, dessutom är ju inte vi andra så tolkiga heller. Det pratades om att starta nya länder, att vi kanske skulle ta och skicka ett brev till George W. Bush och fråga om han vill börja jobba som säljare hos oss nu när han snart slutar som president osv. Hmm... ja det kanske inte låter så kul men det var det. Jag jobbade dessutom lite längre än vanligt och tog "sena" tåget hem, vilket verkligen blev "sena" tåget då SJ återställt sig från imorse och återigen hade förseningar. Var hemma i lägenheten tjugo i sju. Och nu ska jag packa, äta, laga mat, duscha, se Andra Avenyn (man kan se dagens avsnitt flera gånger) osv. Sen blir det antagligen sovdags någon gång kring elva.

Inga kommentarer: