torsdag 21 augusti 2008

Men hallå, Sverige kan ta ett guld!

Fråga mig inte hur SVT tänker när de inte sänder hästhoppningen i SVT1 eller SVT24, med tanke på svensk medverkan och medaljchans. Nu har jag istället på egen hand fått titta på peking+(en kanal som är okommenterad) och kommenterat med hjälp av officiella OS-sajten och dess information, rätt roligt i och för sig. Men hur nervös blev jag inte innan Rolf Göran Bengtssons andra hoppning där det blev något strul med ett hinder och en massa kineser for in och började kratta och fixa och Rolf Göran och Ninja fick rida ut igen. Jag visste inte vad som skedde. Den vanliga svenska oturen tänkte jag. Men sen kom de in igen och fasen vad de glänste! Ninja gjorde skäl för namnet. Nu inväntar jag omhoppningen mellan svensken och kanadensaren, som också red felfritt. Med tanke på hur det går för Sverige i detta OS blir det väl silver men snälla snälla snälla, vi behöver ett GULD nu!

Inga kommentarer: