onsdag 6 augusti 2008

Inte bara jag som är förvirrad...

B: Vad är det för datum idag?
K: Åttonde
Jag: Sjätte
K: Nej, åttonde är det väl?
Jag: Nej, det är den sjätte, OS börjar på fredag DÅ är det den åttonde.
K: Ja men, det är väl onsdag idag?
Jag: Ja
K: Då är det ju den åttonde... eller sjunde?
Jag: Nej, sjätte.
K: Hmm. Jag kan sträcka mig till den sjunde.
Jag: Fast det är den sjätte. (Jag tittar på datorn för säkerhets skull).
K: Ja men det var ju den fjärde i söndags, det vet jag, då måste det ju var den sjunde idag.
Jag: Det är den sjätte.
Han ser skeptisk ut.
K: Ja ja, det måste vara något fel på min elektroniska kalender.

I den konversationen tror jag att jag började älska den mannen och kanske var det därför jag någon minut senare gjorde årets flygtur.

K: Kan man få en påse till de här?
Jag: Ja, visst.
I samma stund som jag säger det reser jag mig blixtsnabbt från stolen och vänder mig om för att gå men fastnar med foten i stolen och liksom flyger raklång in i förrådet där jag landar mot en hylla (Jag antar att det ungefär såg ut som när Ravelli tog den där straffen mot Rumänien i VM94). Alla garvar, även jag när jag kommer ut igen med påsen i handen.
K: Det var verkligen att vilja ge mig påsen snabbt.
B: Ja, vi hörde att du jobbar i musikbranschen då blir vi sådär.

Jag fumlade vidare ett tag efter att han hade gått. Sen jobbade jag samtidigt som datorn brevid visade OS fotbollen mellan Sverige och Kina, och så åt jag och en kollega passande mandarin.
SVT play regerar! Min räddning de kommande veckorna.

Inga kommentarer: