måndag 28 juli 2008

Bättre och bättre dag för dag?

Förra veckan spöregnade det, så då gick jag inte, men ikväll var jag iväg tillsammas med mamma på "Liv i parken" - typ, lokal allsång. Mycket pensionärer hjulande barn och lite annat folk också. Jag var där för att kolla på "kapellmästaren" som är en bekant till familjen. Tyvärr fick han inte spela någon låt helt ensam i dag så jag får nog kila iväg nästa vecka också. Övrigt att se och höra var väl av blandad kvalité men jag blev en gnutta lycklig när två tjejer spelade och sjöng Winnerbäcks "Kom änglar", det blev min allsång. Och som jag längtar till den 23 och Stångebrofältet. Sen var det allsång på "jag vill ha en egen måne" och jag fick kämpa med att inte tänka på D, A och J, men det gick inte även om tårarna lyckades hålla sig borta.

Nu känner jag mig äcklig och svettluktande. Den här dagen har varit för varm för sitt eget bästa och lagom jävlig till en början. Första dagen på jobbet. Jag funderar på hur varmt vi hade det, tack o lov att det finns fläktar men bastuvärme och kreativitet är inget som går ihop. Fick sluta lite tidigare som tur var (fanns en risk att jag hade smält bort). Nu ska jag duscha, fixa mat och packa ihop lite kläder.

Inga kommentarer: