onsdag 30 april 2008

Jo då, jag har tänkt fortsätta...

Det är galet länge sedan jag skrev. Jag har inte lagt av, jag har bara inte haft tid att sitta ner och skriva. Vet dock inte vad jag använt den så upptagna tiden med. Förrutom i lördags då jag var i Kolmårdens djurpark med 10.000 (?) andra (Vattenfall hade sin dag där), alltid trevligt men jag föredrar att åka dit andra dagar.

Idag kom det sedvanliga Facebook meddelandet från Tommie på "Morgonsoffan" redaktionen och han är så rolig min käre syssling "På grund av direktsända hedniska riter från Ulvön så kommer Morgonsoffan att sändas en timme senare än vanligt ikväll." Hihi. Någon valborgsmässa eld blir det dock inte för mig idag, sådant är onödigt. Jag ska ägna kvällen åt nödvändigheter som att diska, skriva här, jobba lite, se på TV, dammsuga (kanske) och bestämma vilka kläder jag ska ha på mig på Emilias (min syster dotter) dop.

Har ägnat en massa tid åt en doppresent, jag är väldigt stolt över skapelsen, jag kan lägga upp en bild efter helgen så ni får se (tror iofs inte att Emilia läser min blogg, men jag tänker ändå inte avslöja något.) Hmm... har köpt tre presenter också, mest för att jag inte kunde bestämma mig, får se om hon får alla, annars kan jag ju spara något till julklapp *ler*.

På lördag fyller jag 25år, det är knas. Inget jag ska fira på något vis, det är mest ett konstaterande. Och när jag sedan tänker på att jag levt nästa lika länge som den där stackars kvinnan i suttit instängd i en källare i Österrike så får jag panik och börjar gråta. Det är helt sjukt att en människa kan göra något sådant mot en annan människa och sin dotter dessutom. Min reptilhjärna vill bara ta den där gubben och stänga in honom levande i en liten kista, eller som en på jobbet sa, först ge honom vård så att han får någon typ av medvetenhet och ångerkänslor sedan låsa in honom levande i en kista. Vad ger man en sådan människa för straff? Döden är för lindrig.

Nu ska jag beta av fler saker på min "att göra lista". Ha en fin valborgshelg!
Men kolla först in detta!

Inga kommentarer: