måndag 3 mars 2008

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Puls på 50 000. Kom precis hem från en promenad tillsammans med mamma, vår granne och deras hund. Under promenaden mötte vi en annan hundägare med sina två hundar och det bara blixtra till så hade en av hennes hundar slititsig och flugit på vår grannes hund. Fan jag blev livrädd, den var helt galen och den andra försvarde sig ju. Den tredje hunden var hur snäll som helst och bara följde med... men jag vågade mig inte fram och ta den så att ägaren kunde försköa få fatt i den andra galningen. Hon fick tag i den tillslut men sen slet den sig igen. Phu.. allt löste sig i dock och ingen av hundarna verkar vara allvarligt skadade men den andra hundägaren var alldeles blodig om händerna. Ja, det där var hemskt jag är lite småchockad och min hundrädsla har ökat. Blev ännu mer säker på att det det husdjur som är bäst för mig inte är hund utan minigris! Har dessutom blivit ännu mer undrande till hur människor kan se hundslagsmål och underhållning.

Inga kommentarer: