onsdag 2 januari 2008

Två femtedelar sen belöning...

Har uppnått dagens mål, att svara på två att hemtentans fem frågor. Två frågor kanske inte låter så mycket men det är det. Det är många aspekter som ska tas med och man ska hålla sig mellan 500-700 ord. Det känns dock som om det går bra, en aning osäker blir jag dock ibland, men det är väl bara att lämna in och hoppas på det bästa.

All fokus på tentan idag var meningen (ja, bortsett från paus vid damernas längdåkning och Dawsons Creek). Stördes dock direkt av annat när jag satte mig vid datorn på förmiddagen. Kollade mailen och hade fått facebookmeddelande från en vän som jobbar i Västindien (ja, hon har det inte helt fel i livet) så jag gick in på Facebook och då såg jag ett meddelande från CK, att han skapat YouTube-kanal, och då kunde jag ju inte låta bli att kolla. Men jag fick bara titta lite, skulle ju fokusera på tentan... men nu när jag nått målet får jag belöning och ska in och titta på några sköna klipp.

Måste först bara säga att jag är sur på kanal5 idag. Jag skulle kolla in när de sist avsnitten av Peking Express går men då visade det sig att det redan sänts och vinnarna står utskrivan på webbsidan. Grattis jävla puckofemman! Först flyttar de programmet från femman till nian för att de inte har så höga tittarsiffror, sen visar de inte de sista avsnittet på nian utan på femman direkt efter reprisen som brukar gå där på lördagseftermiddagen. *Suck* Man kan ju dock se det på webben tack och lov men det blir ju en aning mer ospännande nu när de skev ut vem som vann. Jag säger då det, femman som var så bra förrut och tog hand om sina program har verkligen tappat stinget. Och det är inte konstigt att programmen får låga tittarsiffror när de hela tiden flyttar runt dom bland sändningstider, dagar och kanaler. Skärpning!

Inga kommentarer: