söndag 6 januari 2008

Snöstjärnor hela dagen...

En riktig sportdag har det varit. Från att jag vaknade kl 09.20 till ja kl var väl runt 16, när skidskyttet för herrarna var slut, har jag tittat på SVTs "Vinterstudion". Jag borde nog uppsöka ett sånt där "AA möte" som de har i trailern för programmet. Vi flyttade till och med lunchen in till vardagsrummet för att titta på skidskyttet och herrarnas 2a åk i slalomen. Det är sjukt men väldigt roligt. Särskilt roligt när det går bra för svenskarna eller andra man hejar på. Dagens självklara stjärna var ju självklart Charlotte Kalla, alla har redan sagt alls superlativ om hennes insats så jag håller bara med. Plågsamt att se längdskidåkarna ta sig upp för den där skidbacken.

Just det, hade en kort paus från sporten då jag skickade in min hemtenta. Nu är det bara att hoppas. Helt underbart att kurserna är klara nu. Men "man ska inte ropa hej förren man är över ån"... man ska ju få tillbaka/resultat på det man gjort också, kan ju bli att få göra om *gäsp*.

I morgon är det jobbet som gäller igen. Känns inte alltför lockade att gå upp tidigt och ge sig ut i kylan och snöblasket men man vänjer sig. Och lite roligt blir det ju ändå att träffa alla igen.

Och slutligen ett tips till dig som vill ha det lite roligare för stunden, kolla in denna och andra blunders.

Inga kommentarer: