torsdag 17 januari 2008

Beslutet är fattat...

Det blev den lilla lägenheten på 24kvm, eller lägenhet det känns mer som ett rum med integrerat kök och badrum. Tackade i alla fall ja idag. Gjorde jag rätt eller inte? Det visar sig.
Så nu blir det till att börja rensa och sortera bland alla tusentals prylar jag har och skapa den ultimata compctliving lösningen.

Idag kom han som slutade i början av december kom förbi en stund på jobbet. Det var trevligt. Det går bra utan honom men ibland kan jag sakna hans galna idéer och frågor. Men våra diskussioner om allt mellan himmel och jord finns kvar. Idag påstod killarna att de snyggaste tjejerna finns i Sverige "synd bara att Sverige har så fula killar" sa jag och blev nästan utkastad ;) ...ha ha. Sen kom de på idén att de snygga tjejerna som kommer in och beställer hos oss inte borde betala... "Och Cecilia slipper ta betalt av snygga killar". Ha ha.. ja, jag vet i allafall en som skulle få många färre fakturor genom det. Nej, den där idén var kanske inte den bästa som uppkommit i våra diskussioner.

Fick brev från Överklagandenämnden för studiestöd idag. Äntligen har de förstått vad som gäller. Kanske får jag det studiemedlet som jag har rätt till. God morgon CSN! Hoppas nu bara att jag klarar den andra kursen, får ju aldrig något besked. Blir galen snart!

Var och spanade lite på badkläder idag (mina gamla är ju helt förstörda). Måste ju införskaffa något att ha på mig den 15/2 när jag ska till delfinerna i Kolmården. Men att köpa badkläder i januari är svårt och hur tror de som designar dem att man är skapt egentligen?

Nu ska jag äta, lyssna lite på matchen (LHF spelar mot SSK) och senare blir det lite handbolls EM. Saknar de gamla goda dagarna när Sverige var i topp, men hanboll är riktigt roligt.

Inga kommentarer: