tisdag 20 november 2007

Tro, ork och lust är lätt att tappa...

Idag känner jag mig bara dålig, ful, tråkig och allmänt värdelös. Är trött på det mesta och skulle bara vilja radera allt jag har i huvudet och sedan sova några dagar. Tack och lov har jag fått grina av mig lite till... hör och häpna... Dr Quinn! Den gamla underbara serien sänds på TV4 Guld och idag visades ett av de sorgligaste avsnitten som existerar... när Ingrid får rabies och dör. Tårar i floder. Ökade sedan på med ett Dawsons Creek avsnittet där Andie berättar för Peacy att hon har legat med en annan. Ja, när allt känns skit blir man lätt berörd.

Det är som sagt mycket i skallen. Dessa förbannade distanskurser som jag borde ägna mer tid åt, snart är det tentor och examensuppgifterna och jag har bara orkat bry mig till hälften. Så är det jobbet såklart, det är ju roligt men blir ju lidande av att jag är som jag är i huvudet och mår som jag mår. Har fått en ny arbetskamrat också som håller på att "skolas in", han verkar tipptopp men jag kommer sakna han som han ersätter i alla fall. Så är det kärleken den kärleken... eller va fan det är en massa känslor som vägrar att försvinna antagligen för att jag innerst inne inte vill det.Sen kan du lägga på en massa annat skit...
Exempelvis julen. Det är lite tid kvar tills dess men jag tänker ändå på den. Jag vill inte fira jul och särskilt inte åka iväg till syrran och hennes sambo för att fira jul med familjen. Julen firas till minne av Jesus födelse men jag tror inte på Jesus och om han har funnits så bryr jag mig inte speciellt mycket om hans födelse., jag har ju till och med gått ur kyrkan. Julen är inte specillt rolig. Det bara äts hela tiden. Och så ser man andra äta en massa äckel. Får ångest över alla stackars "extra" grisar som dödats för att människor ska ha sin förbannade julskinka, korvar och äckel. Sen är det julklapparna. Jag vill inte ha några julklappar och jag vill inte ge några julklappar! Det handlar ju bara om att köpa och köpa, i alla fall i min familj. Jag kan själv köpa det jag vill ha och när jag vill ha det, behöver inte vänta ända till julafton, dessutom är det mesta billigare efter jul. Jag är inget barn lägre (oftast iallafall). "Ja men kring jul kan man önska sig sånt man inte köper själv", brukar det sägas... men hallå köper man det inte själv betyder det ju att man inte vill ha det/ behöver det egentligen. Vi behöver dessutom minska vår konsumtion inte öka den! Julklappar handlar väl i grund och botten om att visa sin uppskattning till människor man tycker om men måste det vara i form av saker, som man köp och dessutom från en jävla önskelista. Nej, allt har tappat sin poäng och jag vill helst slippa allting. Jag vill vara hemma i jul och jag kan vara ensam det gör mig inget alls. Men hur jag ska få min familj att 1. fatta det och 2. acceptera det, vet jag inte. "Du kan väl ställa upp på familjen" säger mamma.. hmm som om jag inte varit med och firat jul varena år hittills. Ska jag behöva vänta ända tills jag hittar någon kärlek att vara med, innan jag får vara någon annanstans på julen? Suck... jag blir så trött på alltig. Och nu har SVT valt Ann Lundberg som julvärd... jag säger som Gustav Svensson (i Svensson Svensson) "Vad är det för jävla stolpskott var är Arne Weise!". För det enda som är en viktigt för mig den 24 dec är att se ett program på TV - Karl Bertil Jonsons julafton.

Jag undrar om inte detta var det mest negativa inlägg jag någonsin gjort här, men så måste det få vara ibland. Och pyttelite gladare blev jag nyss när jag tittade in på CKs blogg och hittade detta lilla videoklipp. Gamalt och lite gulligt.
Godnatt!
(Rubrik: Från "Håll ut"/ L.Winnerbäck)

2 kommentarer:

Tobias sa...

Hej, hoppas det känns bättre idag. Hittar du någon bra metod för att radera allt i huvudet hör gärna av dig!

Sprang på din last.fm-profil (i samband med din recension av Winnerbäckkonserten i Norrköping tror jag bestämt) och tog mig vidare till din hemsida. Måste bara säga att jag blev djupt imponerad av flertalet av dina fotografier! Keep up the good work!

Anonym sa...

Jag är imponerad du är nästan lika negativ som jag. Tummen upp för det!