söndag 25 november 2007

Till topps...

Har så gott som bestämt mig för att göra en affisch för mitt påhittade klädmärke, när det gäller examensuppgiften i den ena distanskursen. Jag kom på en helt ok idé igår... som vanligt när jag skulle sova. Finns ju ganska bra gratisbilder att använda på sxc.hu, men jag önskar att jag hade några riktigt klockrena, väldigt högupplösta och gärna eget fotograferade foton... men man kan inte få allt.

Har surfat runt lite och inspirerats och imponerats. Det är svårt att inte känna sig helt värdelös när man ser vissa saker (Men jag kan ju påminna mig själv om att detta är en "skoluppgift" och inte på riktigt). Absoluta favoriter:

Transition - grymt snygg tidskrift. Kolla layouten och fotona!
Cross + Jon - "reklamfilm" med plåtningen av Jon Olson för märket Cross. Snyggt ifrån idé och foto till kläder, åkning och Jon.
Freeride Photo - en massa coola bilder som jag gärna vill ha på min affisch men det finns nått som kallas uppehovsrättslagen.

Inga kommentarer: