fredag 23 november 2007

Jag ska inte tycka ett ord till idag...

Har suttit hela dagen med etikfrågorna och seminariedebatten i min ena distanskurs. Har skrivit fem olika debattinlägg om frågorna utifrån min synvinkel och dessutom kommenterat andras... hmm det blev väl sisådär fyra A4 om man skulle fylla sådana sidor. Men det är roligt att debattera, vädra åsikter och framförallt tänka på och ta ställning i vissa saker. Det som vi ska debattera är fem olika teman, där vi fått lite material så som artiklar, videoklipp etc att titta på, det handlar om, bildretuschering, diskriminering i media, ångest och reklambilder, privata bilder på nätet samt provocerande bilder. Intressant är det men nu är jag lite trött i huvudet och i fingrarna. Dags att ta kväll, insupa lite bildretuschring, diskriminering, ångest, privata bilder på nätet och provokationer genom att slösurfa och titta på TV.

Snublade föresten in på kent.nu och såg denna fantastiska bild plåtad av rockfoto (självklart). Fotograferna på Rockfoto är mina idoler (nästan alla i alla fall)!

Inga kommentarer: