fredag 21 september 2007

Människorna rör sig...

I väntan på min skjuts hem från tåget idag satt jag på stationen och tittade på människor. Kärlek blir väldigt tydlig på perronger. Folk kliver av tåg och så står det någon där och väntar på dem, båda med förväntan i blicken och när de ses så är det innerlig kärlek... vare sig det är killen som väntar på sin tjej, morfar som väntar på sina barnbarn, mamman som väntar på sina barn... ja det är så fint. Jag satt där och ägnade mig åt min stora hobby "fantisera" hittade på små historier om de som gick där.
På jobbet är det annars ganska mycket nu, men det är jättekul. Har kommit fram till att jag trivs bäst när jag har mycket att göra. Sen får man ganska mycket icke jobb att ägna huvudet åt också, det pågår väldigt många frågor och ställlningstaganden på mitt jobb, små diskussioner om allt. En av dagens frågor var "vad skulle du välja, att bara få se alla filmer som gjorts fram till idag (hur många gånger du vill), eller se alla filmer som kommer att komma (och inga gamla alls)? Bara jag och en till som ville se de gamla, de andra tyckte vi var korkade... men vaddå? Jag skulle aldrig vilja riskera att inte få se Lucky Blue igen det var samma med han den andra som valde som jag han skulle inte klara sig utan Star Wars. Ja, ni anar inte hur många sånna frågor jag skulle kunna leverera men det får vara så länge.

Måste göra en kort kommentar ang budgeten som Anders Borg (m) lade fram. Jag tycker att alliansen är skrämmande, jag blir rädd. Men egoistiskt nog är jag också väldigt glad att jag "hunnit" blvit frisk och fått ett jobb nu innan de börjar "skjuta" på alla sjuka och arbetslösa. Det är lite som CK sjunger i
Marchen fortsätter...

NEJ är trött på att få höra
"du är en börda, allt du ska göra
är att va tyst, jobba o konsumera
o följa mallarna som konstruerats"
gör du ej det är du onormal

Inga kommentarer: