lördag 8 september 2007

Lucky Blue...

I går kväll blev det en massa tankar. Svårt att sova. Halv tolv fick jag infallet att se filmen Lucky Blue och jag kunde inte hindra det. Jag älskar den filmen mer än någon annan. Spelade in den på min mediaspelare när den gick i SVT och har sett den minst sju gånger sen dess. Jag kan inte sätta ordet på vad det är som är så bra, det dyker upp nya små detaljer varje gång. Nya favoritscener.

Ljuset är fantastiskt liksom hisorien, dialogen, stämingen, själva nerven. Skådespelarna tycker jag också väldigt mycket om särskilt Tom Lofterud som spelar Kevin, det är något speciellt med hans uttryck.

Kan vara så att det är regissör Håkon Liu som är en stor mästare. Jag vill se fler av hans filmer. Och om min bok någonsin skulle bli (klar och) film vet jag vem som gärna skulle få regissera.

Se Lucky Blue på YouTube (den är uppdelad i tre klipp)

Inga kommentarer: