fredag 7 september 2007

Jag har frihet i blicken...

Nu är min lilla ventil i tillvaron skapad. Tyckte att det var en bra dag att sätta igång mitt skrivande på. I går var det nämligen en stor dag i mitt liv, jag blev lite friare som människa... jag tog körkort! Med tanke på miljön är jag inte alls stolt över det, det behövs färre bilister inte fler, men med tanke på mina intressen (bla. konserter och hockey) och platsen jag bor på är det nästan nödvändigt att ha körkort för att ha ett lyckligare liv.

Idag körde jag bil ensam för första gången. Lite konstigt i början. Jag hade bestämt mig för att åka ner till sjön, i stort sett bara en grusväg utan annan trafik. Jag lyssnade på radio och efter en stund spelade de Tick tick boom med The Hives.Vred på volymen. Det var en grym känsla. Kunde inte låta bli att åka lite mer efter det. Tog en sväng till. På en smal och ganska slingrig väg med skog på båda sidorna började Om du lämnade dig nu med Lars Winnerbäck och Miss Li att spelas på radion. Jag bara log samtidigt som jag nästan började gråta. Tänkte på gårdagen (då mer skedde än att jag tog körkort) och tänkte på nuet.
Där satt jag och körde bil helt ensam.
Jag är fri.
Jag har mitt körkort.
Jag kan fara vart jag vill.
Och jag är så jävla modig!

Inga kommentarer: