onsdag 12 september 2007

Inte bara vissa SAS plan har flygförbud...

"Du går genom stan som om ingenting har hänt,
lika verklig och vardagligt snygg som igår
Kom inte för nära, du vet hur det blir.
Nu har jag mitt och du ditt revir(...)
Det är varning för ras. Gå så försiktigt du kan.
Dina ögon kan krossa min värld, som stenar mot glas.
Varning för ras."

/ L.Winnerbäck (Varning för ras)

Det är som om ingenting hänt, och egentligen har det inte det heller. Mer än att mina kärleksfjärilar har fått besked om flyförbud, de få inte ta sig upp på högre höjder. Dom har svårt att acceptera det, men jag försöker få dem att förstå. Man får inte altid som man vill, ganska sällan faktsikt. Det är som om ingenting hänt och även om det känns märkligt är det också en lättnad att atmosfären inte har förändrats.
"Du är inte så fin.Men det är nåt med dig.
Som att komma hem.Första gången ja, du sa hej.
Det är så logisk alla fattar utom du. Du har inte en aning.
Att jag tänker på dig precis just nu.
Någon gång måste du bli själv..."
/ Säkert! (Någon gång måste du bli själv)
Jag fortsätter med min "sprid uppskattning och kärlek" kampanj. D.v.s. tycker man att någon är bra eller gör något som gör ens liv lite lyckligare och bättre, berätta det för henne/honom. Igår fick jag ett svar på just ett sånt litet meddelande som jag skickat. Det var trevligt. Det känns alltid bra att göra andra glada.

Jag har börjat följa
Andra Avenyn - castingen på SVT. Tycker om det. Tycker om att följa processer, se människor utvecklas. Det här med skådespeleri är dessutom intressant i sig. Hela programmet känns väldigt SVT, det tycker jag om. Någon favorit då? bland de sökande. Jo, även om jag tycker att alla har något speciellt så måste jag säga att Anders varit bäst hittills. Sen kan jag inte komma ifrån att Vasif är söt. Och att Jonas var så charmig under kärleksteamat att jag nästan blev kär i den han spelade. Så gillar jag Maya också. Får se hur det går för dem. Jag lär väl ge själva serien en chans också då den börjar.

Inga kommentarer: