söndag 16 januari 2011

Efter stoj kommer trötthet…

Igår var det släktträff med kombinerad julgransplundring eller vad man ska kalla det. Kändes mer som om det var mitt huvud man plundrade.

Det var släkten på min mammas sida (mina mostrar, kusiner och deras barn). Alla var inte där, men det räckte gott med de som var.. i alla fall på barnfronten. Jag ska verkligen inte börja jobba på dagis och jag ska nog inte ha egna barn heller. Fyra timmar i samma lokaler som nio stycken 0-11 åringar och mitt huvud var som sagt plundrat.. jag var alldeles slut. Hade stor förståelse för varför min morfar brukade gå in och lägga sig på sängen och lyssna på P1 när vi barn var där på besök.

Men ok. Det var stojigt men kul. Det är ju ändå ens släkt. Tyckte dock lite synd om gubben som bodde ovanpå lokalen där vi var, särskilt när vi körde ”raketen”.

Idag hade jag ännu inte repat mig från igår, var trött som jag vet inte var. Kanske berodde det också på sena MSN konversationer haha. Tur att jag inte lovat ut mig helt till någon eller något idag. Kunde i stilla ro stanna hemma och halvsova mig genom Vinterstudions sändningar. Såg dock såklart när Ferry vann!

Tror att min ”sovasjuka” också kan bero på min säng. I väntan på min soffa (som ska levereras v.6) ligger jag nämligen på sängen och glor på tv, läser etc. och det är helt otroligt vad magisk den är…  jag somnar direkt. Det är inte bra. Men nu ska jag gå och lägga mig för natten och då är det ju bra! :)

Inga kommentarer: