onsdag 15 september 2010

Det är mycket nu….

Kanske lite för mycket för min hjärna, men så länge det handlar om trevliga saker är det väl bara positivt? Och det gör det. Allt känns faktiskt väldigt bra nu, på många håll och kanter.

På jobbet är det fullt upp. Och jag tycker det mer och mer känns som om pressarna är husdjur. Man måste sköta dem, vara snäll men också visa vem som bestämmer. Kan ju också vara jag som har blivit lite galen.

Men när det är mycket att göra på jobbet går dagarna fort och det känns väldigt bra nu. För jag har så mycket framöver att längta efter.

På lördag ska jag på bröllop! Det ska bli roligt. Jag ska ha min fina klänning och har verkligen gått in för att ha en 20-tals look. Har fungerat väldigt bra hittills men det är ett stort problem… jag får inte till några bra flapper curls. Det är inte alls så lätt som det ser ut på ex. detta youtube klipp. Funderar på om det är min locktång som är för mesig. Ah! Jag vill ju!

Under helgen som var gjorde jag ett lite besök hos en vän i Uppsala. Riktigt trevligt. Bland annat tittade vi på ”Låt den rätte komma in”. Har har velat se den länge men varit lite undrade kring om jag verkligen skulle tycka om den. Men det gjorde jag. Den bet sig fast så att säga (be om ursäkt för dåligt skämt). Och var fin trots allt. Såg ”Amelie från montmartre” också, filmen som jag fått för mig att jag inte tyckte om och därför aldrig såg klart för en massa år sedan… men jag måste ha drömt eller nått för den var fin, gillar berättandet. Det jobbiga var ju bara att Audrey Tautou är så vacker att man blir lite sur.

Sen är det ju det där med lägenheter då. Kanske inte är helt positivt. Jag lade ett bud på en igår, ett ”skambud” kanske man skulle kunna kalla det, i alla fall om man tänker på hur långt under utgångsbudet det är, men man får ju tänka på att renovering kostar pengar och hyran är inte alltför låg.

Nej. Slut för idag. Får se hur det går med allt…

Inga kommentarer: