tisdag 22 december 2009

God Jul?

Har nu köpt biljetter till Stockholm Ice! Det ska bli helt underbart. När jag klev ut från VM i Scandinavium trodde jag aldrig att jag skulle få se Stephane Lambiel live igen. Men äntligen ska det ske. Mycket trevligt, bästa julklappen tror jag det blir.

Ja nu är det jul snart. Som vanligt ser jag inte direkt fram emot det och i år ännu mindre faktiskt. Det går rykten om att vi ska ha en "inhyrd" tomte, det har vi aldrig haft så länge jag kan minnas. Senaste åren har jag varit "tomte" dvs. delat ut julklapparna (mest för att läsa mina egna rim) men efter förra året när jag tvingades bära skägg sa jag upp mig. Varför ha tomte överhuvudtaget? Lilla E kommer ju ändå bli livrädd, hon vågar ju inte ens gå närheten av icke levande tomtarna i affärerna och alla julklappar får ändå inte rum i någon säck. Nej, länder som har en tomte som kommer om natten har löst det hela mycket bra tycker jag.

En bra sak finns ju dock med själva julafton, att få se "Karl Bertil", det är så jävla bra, alltid något att se fram emot.

Om jag inte hinner skriva mer så önskar jag GOD JUL!

Inga kommentarer: