måndag 28 september 2009

Änglarna...

Jag är inte så intresserad av fotboll, kollar högst när landslaget spelar eller om det är något annat väldigt speciellt. Något favoritlag i allsvenskan har jag inte men det glädjer mig om det går bra för vissa av dem. Den senaste tiden har jag dock kommit fram till att IFK Göteborg ska stå högst upp på min favoritlista. Och det bygger jag pinsamt nog inte på något som har med fotbollen att göra utan sången! Jag bara älskar Joel Almes "Snart skiner Poseidon!"...



Så skönt med en "sportsång" utan en massa huliganvrål och fåniga rim. Alme bidrar med lite klass! Tänk om mitt hjärtelag Luleå Hockey kunde ha en sådan fin låt! Jag är avundsjuk. Jag tycker alla lag borde ha en egen sång som kan spela upp innan match istället för Sveriges nationalsång. För det har jag undrat länge, varför ska man spela nationalsång när det är två lag från samma land som möts?

Inga kommentarer: