söndag 23 augusti 2009

Helgens sista dag...

Söndag. Som innebär sova, städa, handla och bara njuta av de sista timmarna av ledighet.

I fredags var jag i Nyköping, på Typ en festival, såg Deportees, Adiam Dymott och CK. I går var jag också i Nyköping, på samma festival och lyssnade på Lasse Lindh. Trevligt med konserter. Festivalens målgrupp var 13-21 åringar men alla åldrar var välkomna. Jag kände mig lite gammal ibland men varför skulle jag inte åka dit? Bra musik och dessutom gratis! Fattar inte varför fler inte gjordes samma sak.

Folk får säga vad de vill om CK och det han gör, men fasen vad underbara jag tycker att han är! Det var som vanligt fullt ös medvetslös i 30 min och jag bara log och sjöng igenom hela spelningen. Försökte fotografera också, det är i stort sett lika svårt att fotografera CK som det är att fotografera djur... med den skillnad att djuren oftast gömmer sig medan CK ständigt far omkring. Ska gå igenom bilderna strax och lägga upp på webben, blir nog några på Lasse Lindh och Deportees också, får se.

Men nu blir det försenad efterätt, varm banan med choklad och vaniljglass. Och så ska jag titta på spjut från VM och heja på Andreas Torkildsen.

Inga kommentarer: