tisdag 21 juli 2009

Små infall...

Små infall har präglat de senaste dagarna. Har varit hemma hos mina föräldrar och kom på att jag skulle storstäda hela nedervåningen medan de var borta och så blev det. Sen fick jag infallet igår kväll att jag skulle baka bagels, det är roligt men varför blir mina bagels alltid så fula? Och så har jag tittat på Titanic, det var riktigt länge sedan, imponeras fortfarande över hur den är gjord och Leo är fortfarande lika fin i den där rollen. Nu är jag hemma hos mig. Borde åka och handla eftersom kylskåpet är ganska tomt, men nu har jag fått infallet att låta bli tills i morgon. Istället sov jag bort någon timma nu på eftermiddagen och vaknade med tanken att jag skulle gå och ta ut pengar. När jag ändå var där kom jag på att jag nog skulle köpa tv-tidningen. Till skillnad mot alla andra gånger när jag handlar den tänkte jag "hoppas han inte jobbar, hoppas han inte jobbar", eftersom jag var totalt nyvaken och antagligen såg ut som den zombie jag kände mig som. Självklart jobbade han. Men där tog plötsligt mina infall slut, där när jag skulle behövt dem.
Ok, jag ljög för en Greenpeacekille också, sa att jag redan var medlem (stöder WWF just nu) eftersom jag inte orkade prata med honom. Undrar om jag hamnar i något slags "helvete" för det, miljö och musik är ju min religion. Men jag ska gottgöra det, skicka in ett bidrag till Greenpeace, denna eller nästa månad (få se hur det står till med min ekonomi), det bestämde jag mig för reda för några veckor sedan.

Inga kommentarer: