söndag 14 juni 2009

Festivaltankar...

I natt drömde jag att jag var på Peace & Love, det var en väldigt märklig dröm. Märkligast och bäst var att typ alla mina musikfavoriter skulle spela och jag hade ett långt och tajt schema att följa med första konsertstart kring 14.00 och sista vid 04.30. Fullt så jobbigt blir det nog inte om två veckor men nästan och jag tror tyvärr att jag kommer missa några av de jag vill se. Hela den där drömmen gav mig i alla fall konstiga känslor, både extrem konsertlängtan och fotograferingslängtan men också en oro för det sistnämnda. Det är så märkligt hur festivalerna förbjuder fotografering nu för tiden, först och främst fattar jag inte varför (det är väl artisterna som ska bestämma det och alla jag prata med hittills har aldrig haft något emot det), sen fattar jag inte heller hur man kan tillåta "vanliga" kameror men inte systemkamreor, varför drar man den gränsen? Blir det för bar bilder? det finns faktiskt ruskigt bra andra kameror också. Är det pga systemkameror är tyngre och "farligare" i pubbliken? I så fall borde rökning och alkohol också vara förbjudet då det skapar mer farliga sistautioner än kameror. Hulstfred som förut skrev att systemkameror var tillåtet, har nu har ändrat det?! Åh vad jag vill ha tydliga svar, men det kommer inga! Få fortsätta hoppas eller kanske starta "kamerapartiet" och sikta in mig på minst 7% vid nästa val.

Inga kommentarer: