måndag 18 maj 2009

Gammalt och nytt dravel...

Igår satt jag och tittade igenom gamla dagboksinlägg på min nu relativt oaktiva lunarsida. De äldsta var skrivna för ungefär nio år sedan. Måste säga att det stod en och annan bra sak men mest var det dravel, precis som här. Jag var verkligen full av tankar, känslor och åsikter där under gymnasiet. Måste dock erkänna att jag bitvis längtade tillbaka. Skrev någonstans om klassen osv och citat "sen när vi inte längre känner varandra", sen har blivit nu.

I alla fall. Hittade ett inlägg där jag frågade mig själv varför jag alltid är bäst i badrummet. "Det är där jag är snyggast och det är där det låter bäst när jag sjunger". Ha ha det stämmer nog fortfarande men med åren har jag även upptäckt att jag är väldigt modig, kreativ och smart precis innan jag somnar/vaknar. Detta borde alltså betyda att om jag vill vara den perfekta versionen av mig själv så ska jag halvsova i ett badrum i resten av livet? Eller så kanske jag ska försöka överföra det där till verkligheten utanför.

Jag har en massa konstiga idéer. Ni vet ju att jag anser att jag var knubbsäl i mitt tidigare liv och funderar på om jag inte kommer att bli en manlig homosexuell dansare från Norge i mitt nästa liv. Men igår slog det mig att varför vänta till nästa liv? Visserligen manlig, homosexuell och dansare blir svårt, men norsk? Borde flytta dit. Det ska jag skriva in i framtidsplanerna.

Inga kommentarer: