tisdag 12 maj 2009

Är det Frejs fel?

Nu har en av Maskinens låtar fastnat i mitt huvud igen, den här gången är det Pengar. Kan inte riktigt förstå vad det är som gör att den spelar upp sig i hjärnan på mig hela tiden men funderar på om det har med Frejs sköna skånska att göra, dom där r:n. Gillar dem även i rader som ex. "min hjärna är som tvätten i en torktummlare..." i låten Panik med Far och Son (som för övrigt har en kreativ video som jag gillar bättre än låten). Tror faktiskt min kärlek till Frejs dialekt har sin början i detta lilla alster som finns på CKs skiva (som jag lyssnat på ett antal gånger). Ha ha vilket utlägg det blev nu då bara för att jag fått en låt på hjärnan, glömde till och med vad jag skulle skriva om egentligen. Men ja ja låten får väl snurra i min skalle och i hörlurarna tills jag får nog, går ju bra att jobba till. Just nu gör jag för övrigt superskoj saker på jobbet. Älskar när jag får ett kaos material som jag ska strukturera upp och göra snyggt (dessutom inte alltför stor tidspress). Och så är syftet med den här slutprodukten bra och då känns det ännu bättre. Vad jag egentligen skulle skriva om här och nu får jag som sagt återkomma med eftersom det är putts veck i min skalle.

Inga kommentarer: