torsdag 2 april 2009

Drömmen om ett hus...

Jag har blivit kär... i ett hus! Igår skrev jag om min önskan om förändring genom att byta frisyr eller köpa nya kläder, idag är det drömmen om ett eget hus som hägrar. Vill verkligen ha ett eget hus men jag har insett att det nog ligger ganska långt fram i tiden. Men drömma kan man alltid och nu har hittat ett litet hus på hemnet.se. Tyvärr finns det nackdelar, endast sommarvatten (dock är "vatten/avlopp på gång till området" men när är det? och hur många hundra tusen kostar det att dra in?) dessutom undrar jag om man kan få igång Internet där ute i skogen. Skulle jag bo så måste jag dessutom köpa en bil. Det kan bli ganska dyrt det där i slutänden. Men fint är det, kanske inte i verkligheten men på bilderna. Och jag drömmer. Ser mig odla tomater i växthuset och hur min lilla minigris bökar omkring där i gräset.

Tror det är våren som river upp alla känslor. Idag har det åter varit en strålande dag. Skulle vilja ta en långpromenad, eller åka inlines imorgon när jag är ledig men jag har en jävla förkylning i kroppen som sätter stopp. Idag har jag dock officiellt sagt "hej våren" genom att inte ha långkalsonger på mig, vilket typ är första gången sedan i oktober haha. Sen fick faktiskt LHF -halsduken slinka ner i väskan, det blev ju så varmt!

Inga kommentarer: