tisdag 3 februari 2009

Klassfesten...

Idag låg en liten inbjudan och väntade nedanför brevinkastet när jag kom hem. Inbjudan till återträff för 9an. Jag fick instinktivt en antikänsla. Har (eller hade?) väl inget emot de jag gick nian med (gick ju 7-8 i en klass som splittrades över flera till 9an) och några vore kanske roligt att träffa men, nej tack! Kanske är jag så anti för att det är ordnat av ett sånt där "återträff företag" och typ alla nior är inbjudna och så kostar det en massa pengar... inbjudan gjorde mig dessutom lack för att det minsann inte står något veg. alternativ och då kan de ha sin jävla middag. Och vart ska de ha det då? Haha man skrattar ju. Dessutom sur eftersom det verkar som om de ska skicka ut "kontaktlistor", som om jag vill att min adress ska sändas ut till folk, nått telefonnummer hoppas jag dock inte de har lyckats hitta eftersom jag har dolt nummer! Eller är jag egentligen bara anti för att jag precis insåg att det är 10 år sedan vi gick ur nian? dvs. jag är gammal. Vet inte.

I vilket fall som helst vill jag hellre träffa klassen från gymnasiet ja, både "media" och "esteter"... och "häst". De är de enda jag brukar sakna ibland. Inte ens klassen från lekis till 6:an vill jag träffa har jag kommit fram till. Vill man träffa någon gamal kompis kan man väl fixa det, med internet är det inte så svårt. Förrutom en då, som kanske vore rolig att se igen. En norsk kille vi hade en kort tid i klassen på lågstadiet (ev. i ettan), kommer inte i håg mer än hans förnamn och endel av hans upptåg men han gjorde avtryck.

Får väl se om någon gamal klasskompis från 9an hör av sig då, men skulle inte tro det. Och det är som sagt lika bra det. Jag tar nog i alla fal och dumpar inbjudan i pappersåtervinningen.

Inga kommentarer: