onsdag 14 januari 2009

I öst och väst...

Brukar titta lite på vg.no ibland, rörigare och fulare webbtidning får man leta efter men vill man se lite "kvällstidningsnyheter" från vårt kära grannland är det en bra idé. Det roliga tycker jag är att de väldigt ofta skriver om Sverige och svenska nyheter, mycket oftare än vad ex Aftonbladet gör om norska. Idag när jag gick in hade de skrivit om "tv-licens kören" haha. Jag gillar förövrigt "tv-licens kören" och hoppas att de dyker upp här någon dag när jag stolt betalar min räkning. Så länge får jag sjunga till mig själv... "Tack, Cecilia för att du har betalat din tv-avgift och tack....".

Var inne på VGigår också efter jag sett notiser i svensk media om att Arne Neass har avlidit. Han var stor i Norge men här i Sverige är det inte så många som känner till honom. Jag började läsa om honom först på gymnasiet när vi läste filosofi. Ekosofin, som grundades av Arne, tilltalade mig till stor del och jag kände att jag ville läsa mer, det har jag dock inte gjort men planerna är inte nerlagda, gäller bara att hitta en av böckerna. Såg ett tvreportage om Arne i julhelgen, han var gammal men skön. En av hans bästa vänner var en tyggris, Arne menade att man inte ska sluta leka bara för att man blir vuxen. Han var en klok man. Tack för att han fanns.

I går såg jag första trailern för EM i konståkning som drar igång nästa vecka. Hade länge en dröm om att åka dit (Helsingfors) men det blev inte så, det får bli tv istället. De tre svenska herrarna är huvudnummret för mig nu när Stephane har lagt av. Åhhh vad jag kommer sakna honom.

Inga kommentarer: