fredag 10 oktober 2008

En syn på världen...

Ikväll visade svt2 en dokumentär om fotografen David LaChapelle. Jag blir alltid så fascinerad när jag ser honom och hans verk, det finns liksom ingen gräns för fantasi och detaljer, dessutom finns det så många undertoner. Den första bild jag såg som han tagit måste varit på Leonardo di Caprio, någon gång runt 1997. Jag älskar den bilden än idag men kan tyvärr inte hitta den någonstans så ni kan få se, det är som om den upplösts från jordens yta, vilket är konstigt med tanke på hur bilder sprids på nätet nuförtiden (ingen som helst tanke på ord som uppehovsrätt och annat). Inspirerad blev jag iallafall av att se dokumentären, tror det är dags att ta fram kameran och skapa lite. Kanske inte riktigt i samma stil som LaCapelle dock men ändå. Ångrar föresten lite att jag aldrig såg hans utställning i Stockholm i våras.

Ha...nu hittade jag bilden, kolla här!

Inga kommentarer: