tisdag 24 juni 2008

SJ, kotlettkillar och kaos...

Alla skäller på SJ och jag kan inte låta bli att göra det samma. Eller egentligen kan de väl inte rå för allting men nått konstigt måste det ju vara någonstans när det i stort sett är något FEL varje dag med tågen! Imorse var vårt trasigt, vi hänvisades till en buss som inte kom och vi rekommenderades istället vänta på nästa tåg 33 min senare, som i sin tur blev sent till Norrköping pga. "signalfel" och de ännu inte reparerade tunnlarna. Och inte kunde jag fylla på mitt pendlarkort eftersom biljettförsäljningen på tågstationen inte hade öppet pga. "sommartider". Ok, allt är inte SJs fel, BYGG UT JÄRNVÄGEN NU!

Vet ju att SJ=kaos så jag gick tidigt från jobbet för att kunna fylla på kortet, vilket jag iofs inte behövt gjort då konduktören ändå inte tittade på mitt kort på hemvägen. Kö till disken och nummerlappar, jag tog nummeralpp och när mitt nummer kom upp gick jag fram samtidigt som en kotlettslickad kille i kostym och laptop i handen. Tänkte att han bara skulle fråga något kort så jag lät han göra det men det var visst en jävla massa han skulle ha svar på så jag visa klart min lapp och sa lite surt "kan jag inte fylla på mitt kort för mitt tåg går snart". Tjejen hjälpte mig och kotlettkillen sa "har de inte automater för sånt där", "inte om man måste betala kontant" sa jag och gick... utan att fortsätta med "din jävla överklasskotlett som ska tränga sig föra i alla köer". När jag sedan satt på tåget och skulle berätta för min arbetskamrat om kotlettkillen kom han och satte sig i sätet brevid, jag var tyst. När vi steg av såg jag att han hade ett nyckelband med "nya moderaterna" på, tjena vad mina fördomar besannades.

I övrigt är det KAOS på jobbet men jag hoppas det blir någonslags klarhet i saker och ting i morgon eller åtminstone innan semestern. Har du något annat jobb åt mig hör av dig! Kan föresten stoltsera med en webbsida jag gjort, extremt simpel men bättre än förrut.

I natt sov jag fem timmar pga av en massa tankar på ont och gott, hoppas det blir mer sömn under den natt som kommer.

Inga kommentarer: