måndag 16 juni 2008

Jag är inte som andra...

Jag vet det. Att jag inte är helt som andra och det kanske visade sig mer än någonsin idag. När jag gick från jobbet ösregnade det ute, "nej usch" tänkte jag först men ju mer jag gick där i regnet ju mer mös jag. Regnet liksom studsade på ytan av Motala ström och det var riktigt fint. Vid tågstation blev vi stående ett tag innan det meddelades att tåget var 20min försenat samt hade bytt spår. Men medan alla på perrongen gick in under tak vid stationshuset gick jag och ställde mig vid 3b, perrongen utan tak och stod där sedan i regnet... var ju redan dygnsur och det var så vackert och mysigt. Jag är inte som andra, I love regn! (men blöta kläder är ju inte alltid så roligt kan jag erkänna).

Så var facket på besök på jobbet, mest för de fått för sig att det inte fanns något kollektivavtal vilket det självklart gjorde (de hade snurrat till det). Jag är inte med i facket och det fick jag ju höra, men ok det är det många som inte är och de får nog anstränga sig för att övertyga mig och dagens besök var väl typ raka motsatsen.... De började prata pensionenssparande och jag höll på att få krupp på dem. De snackade fonder och jag sa redan innan att jag är noll intresserad av det där och jag berättade att jag bojkottar fonder eftersom det inte finns några som är BRA med tanke på miljö, djur, etik etc.. men de hävande de att det finns. Hmmm tror de har ganska liten koll på det men jag ska väl kolla upp saken och motbevisa dem någon dag när jag får tid och lust. Jag sa som det är iallafall att jag inte bryr mig om pengar och särskilt inte om några pengar som utnyttjar annat och annat för att växa och som jag får när jag går i pension... eftersom jag typ ändå kan vara död då, bara onödigt (jag är dessutom ganska säker på att detta system kommer hinna ändras innan år 2048 eller när jag nu går i pension. Men man får visst inte ha den inställningen att man skiter i de där pengarna. Sen var det någon annan grej man skulle tänka på att fylla i för att ens närstående skulle få ärva de där pengarna om något hände. Och jag som bor själv skulle ändå fylla i det typ för att citat "du kanske går till Harrys och hittar en karl som du släpar hem", gubben skulle kanske vara roligt men jag blev bara ännu mer trött på honom... varför förutsätter han så jävla mycket. Fack you säger jag bara!

Inga kommentarer: