onsdag 25 juni 2008

Hundtricket...

Min arbetskollega hade med sin lilla hundvalp Joplin till jobbet idag (ser nästan ut såhär, lite sötare bara) och jag är förälskad, i hunden, hon är alldeles underbar JAG VILL HA! "Det finns några kvar i kullen om du är sugen" sa han till mig och jag tänkte "jag åker ikväll" men behärskade mig en aning och tänkte på alla promenader i regn, lukten av blöt hund, hundmat, vetrinärbesök, fästingar, att den inte kan följa med vart som helst och att den ska få plats i min pyttelägenhet, nej det fungerar inte. Men jag är fortfarande helt förälskad hon är söt som en...hundvalp haha. Hoppas hon kommer ofta och hälsar på.

Lite avundsjuk på honom alltså. Avundsjuk är jag också på alla dem som jag såg på tåget igår och främst idag som är på väg upp till Borlänge och Peace & Love, JAG VILL OCKSÅ!

Men ibland får man nöja sig och glädjas åt det man har. Just nu en hög med disk, en kurrande mage och en hemsida som måste göras klar. Positivt idag var iallafall att jag fick reda ut lite om kaoset på jobbet och det är nog inte så farligt trots allt.

Inga kommentarer: