fredag 11 januari 2008

Snabba vändningar..

Idag var jag ledig och avverkade några inplanerade ärenden i stan. Bland annat var jag och klippte mig, som ni kanske ser på bilden. Välbehövligt. Hann köpa en jacka på rean dessutom. Kostade 198kr, hade kostat 498kr, jag älskar rea! Men jag får dock någon form av skuldkänsla när jag tänker på de stackare som suttit och sytt de där plaggen. Denna var gjord i Kina. Hmm jag glömmer aldrig den där dokumentären jag såg om en tjej i Kina som jobbade med att klippa trådar från jeans. Det var ett enligt mig hemskt liv hon levde.

Snabba vändningar nu. Har precis tittat klart på Let´s Dance. Jag tycker egentligen inte om TV4 (förutom att de sänder Dawsons Creek) men just Let´s Dance kan jag inte låta bli. Det är liksom ett av få tillfällen man har att få se dans på TV(om än ganska dålig)... och dans tycker jag om. Önskar så att jag också kunde lära mig dansa, men jag antar att jag är i stil med Peppe Eng eller så. Men en skicklig och stilig partner kanske skulle vara till god hjälp.

När det gäller Let´s Dance den här säsongen tycker jag att några av paren känns lite fel ihopsatta, men det kanske känns bättre ju mer tiden går. Ett exempel var ju Tilde Fröling med partner, de passade inte ihop, hon överglänser honom så totalt. Mycket kanske kan man säga om henne, men snygg är hon. Det är däremot inte "Bygglov Matte" även om han verkar tro det, uschvad jag stör mig på honom... då verkar den där bonden bättre. Vi får väl se hur det går. Måste ju följa Stefans samt Filip och Fredriks vidare äventyr i "På spåret" också. Tv- kanal fight på fredagarna framöver.

Ska gå till sängs nu och lyssna på "Karlavagnen", det är Marcus Birro ikväll.

Inga kommentarer: