fredag 12 oktober 2007

Tick tick tick boom...

På något vis känns det som om jag borde skriva något idag om valet av årets Fredspristagare, men jag vet inte riktigt vad jag tycker egentligen. På ett sätt är det toppen, alla som lyfter fram miljön borde hyllas, men å andra sidan så är jag inte helt övertygad om Al Gore gör det helt på rätt sätt. Dessutom tycker jag att folk är så dumma som helt plötsligt bara "oj vi måste tänka på miljön" bara för att en fd presidentkandidat i USA gör en film och åker omkring, vi är liksom väldigt många tidigare som sagt "Hallå dags att tänka på miljön!" (Greenpeace exempelvis) utan att människor fattat... men det kan man väl iofs inte lasta Al Gore för.

Men mest av allt, det här med fredspris? känns det inte helt konstigt i vår värld idag, särskilt när de som får det bara gjort saker som kanske kan förhindra eventuella krig/konflikter i framtiden.

Egentligen förstår jag inte Nobelgrejen alls om jag tänker efter, han var ju bara en gubbe som hittade på något riktigt dumt, jag tror faktiskt inte jag skulle vilja ha hans pris. Och inte är jag ett dugg "stolt" att han var från Sverige

(Kunde bara inte låta bli den rubriken haha... här är för övrigt ett shysst klipp)

Inga kommentarer: