tisdag 30 oktober 2007

Har väntat på ett regn...

När jag gick till jobbet i morse kände jag stor tacksamhet mot gårdagens regn. Äntligen är vägarna "tvättade". Jag har bara äcklats mer och mer de senaste veckorna åt hur mycket snusk det är på vägarna, loskor, hundbajs, spyor, gammal mat och blä. Det är verkligen vidrigt. Och man vill ju inte gärna titta bort från vägen för då kanske man trampar mitt i härligheten. Nej, tack för regnet! (även om inte ens regnet verkar bita på den stora spyan vid teatern).

Idag har jag fascinerats över min egen hjärna. Hade ett monotont arbete på förmiddagen, att göra interaktiva pdf:er av några blanketter. Krävs i och för sig ganska mycket fokus och det hade jag - med ena hjärnhalvan (och det fungerade alldeles utmärk). Andra hjärnhalvan ägnade sig åt helt andra saker. Jag tänkte lite på min bok, på Andra Avenyn (när man inte har ett eget liv får man tänka på andras) och diverse trevliga saker och personer. Helkonstigt insåg jag efter ett tag att det kändes. Jag kanske börjar utvecklas till delfin, de sover ju med ena hjärnhalvan i taget.

Berättade föresten min stora teori (men i korta drag) för en på jobbet idag, han köpte den inte alls. Jag får nog finslipa lite på detaljerna, i och för sig kommer han aldrig köpa det ändå, han är sån. Men någon annan kanske kan bli min anhängare, jag ska kanske outa den här på bloggen någon dag... hmm vet i och för sig inte om det är någon som läser min blogg? Hallå? Någon där? Äh, kanske inte vill veta heller, vem eller vilka som läser, jag kanske blir för censurerande.

Inga kommentarer: