måndag 10 september 2007

Tappra försök att inte vara nerslagen...

Det var som att bli träffad av ett baseballträ i magen idag när HAN uppenbarade sig. Jag hade funderat hela helgen på hur jag det skulle bli... där fick jag svaret. Ont i magen. Men allt det onda blandades också med de där kärleksfjärilarna. Jag försökte verka normal. Men känslorna lever rövare i mig just nu. Jag hoppas bara att de snart går och lägger sig. Får kanske spela några gottnatt sånger för dem.
"(...) bli vad du vill bli, det här är självbedrägeri,
ingen annan gör dig fri, inte nu och inte sen."
/ L.Winnerbäck (Dom sista drömmarna del 2)
Jobbdagen var lugn trots (eller just för att) mailen inte fungerade och vi var en man kort. Det blev en del slösurfande för mig. Tänkte gå en vända på stan runt lunch men då kom det in grejer till ett jobb.

Gick ganska bra med skapandet, hade
CK musik i öronen. Lyssnade på hans MySpace sida för skivorna jag beställde har inte kommit än... men jag längtar nått så otroligt. Han har verkligen frälst mig den grabben. Hoppas jag får tag i biljetter till spelningen den 6/10.
"för mycket CK gör dig sprallig", kan verkligen behöva det.

Någon annan jag skulle behöva se är
Timo Räisänen. Han är den enda artist som jag lyssnar mycket på som jag aldrig sett live (egna projekt), trots att jag älskar karln :D Får hoppas att han ger sig ut på vägarna snart och kommer förbi här i krokarna. Nya skivan Love will turn you around, bara växer och växer.

När jag slösurfade idag kollade jag flyg, tåg och buss alternativ till Bognes, utgångspunkten för
späckhuggarsafarin i Tysfjorden. Just nu vill jag bara dit (eller nja när späckhuggarna kommer). Behöver en lyckokick, en upplevelse som gör att allt annats glöms, en drömuppfyllelse. Men det är en jäkla resa dit, många timmar och mycket pengar hur man än åker. Men får jag bara se en enda val är det värt allting, kanske till och med ett baseballträ slag i magen.

Inga kommentarer: